És una de les primeres actuacions per posar en valor les restes arqueològiques del solar.
Ajuntament TarragonaEls treballs al solar del carrer Sant Llorenç ja han començat i tenen una durada de dos mesos
Actualitzada 24/01/2022 a les 13:30
L'Ajuntament de Tarragona ha iniciat els treballs de restauració del mur romà d'opus vittatum ubicat a l'interior del solar municipal del número 10 del carrer de Sant Llorenç. El projecte preveu una actuació de sanejament i consolidació dels paraments del mur romà; que consisteix en la retirada del morters i elements afegits en èpoques posteriors, que distorsionen la seva lectura i perjudiquen la seva conservació, neteja de fongs i herbes, tractament d'esquerdes, impermeabilització i consolidació.
Es tracta del primer pas en el conjunt d'actuacions que es realitzaran en el solar per tal d'adequar-lo i donar-li un nou ús, integrant i posant en valor les restes arqueològiques que s'hi ubiquen. Segons els estudis, el mur que es restaurarà, s'associa a una part de la paret de reforç de tancament del recinte de culte, és a dir, de la plaça que encerclava el temple d'August.
Els treballs tenen un durada prevista de dos mesos i han estat adjudicats a l'empresa Arcovaleno Restauro S.L per un import de 25.300,39 euros IVA exclòs.
Redacció i administració: Carrer Manuel de Falla, 12 Baixos. Tarragona
977 21 11 54Redacció a Reus: Carrer Llovera, 18. 1r 1a. 43201 Reus
977 32 78 43diari.mes és un mitja
auditat per OJDInteractiva
Amb la col·laboració de: